Fase 1 – Innføring #
Etter det er gjort avtale mellom NKB og vikar eller konsulent om et kortere eller lengre arbeidsoppdrag, holdes det en telefonkonferanse hvor vi går gjennom oppdraget, forventninger til oppdragsgiver, forventninger fra NKB og forventninger hos den ansatte vikar/konsulent.
Deretter gjennomgås praktiske forhold som selve arbeidsstedet, kontaktperson på arbeidsstedet, oppmøtetidspunkt og hvordan vikar/konsulent får tilgang til digitale flater hos oppdragsgiver og evt andre adganger som må gis.
Vikar blir satt inn i en arbeidsgruppe sammen med kollegaer som arbeider med tilsvarende arbeid. Denne arbeidsgruppa møtes digitalt.
Fase 2 – Oppstart på et nytt sted #
Nyansatte med seg ferdigheter inn i organisasjonen og nye ferdighetene utvikles innenfor organisasjonen. Enten den ansatte kommer med et visst sett med ferdigheter eller ikke, har dene fasen et særlig fokus på opplæring, utvikling og vekst innad organisasjonen.
Nyansatt har vnaligvis to dager med opplæring for å bli kjent med delokale rutinene og for å kunne sette seg inn i systemene som brukes for å dokumentere det arebidet som gjøres.
Fase 3 – Den første uka #
NKB tar telefonkontakt med den nyanasatte vikaren/konsulenten i løpet de første dagene. I denne samtalen avtales det om NKB skal ta ny kontakt i løpet av den første uka
Vikaren/konsulenten har en i administarsjonen som han/hun til enhver tid kan ta kontakt med